Wednesday, January 6, 2010

Gembira = Sedih

Orang tua selalu ckp - "tu dah suka2 tu kejap lagi nangis la tu.."
ayat ni selalu aku dgr dan
aku pun slalu gak ckpkan ayat yg sama kat 2 org adik kecilku..
sebabnya, kalau 2 org bdk tu dah main suka2 sgt
nnt lps tu dua2 mesti gaduh n nangis..
tu lah kenyataannya..


Ayat tu gak seperti ada kena mengana ngan aku
mungkinkah sbb aku terlalu kerap gunakan ayat tu??
or memang dah lumrah kehidupan??
nak tau kenapa aku rasakan camtu??
sebabnya, tiap kali aku dah hepi2
after that aku akan sedih plak ='(


Hhhmm..mungkin aku kena ajar diri aku ni
supaya bersederhana n wat2 biasa je..
agak2 susah x erk??
Ntah la..sbb sekarang ni aku tengah kekacauan jiwa kot..
tu yg jd camni..hihi =p


Tapi kan kawan2, ada betulnya gak ngan ayat tu
"tu dah suka2 kejap lagi nangis la tu"
hhmm..pernah dengar tak tentang "kata2 merupakan satu doa"??
even kita tak niatkan ape yang dah kita ucapkan [hatta bila terdetik dlm hati je..]
tapi, bila pengucapan kita tu diulang sebut banyak kali
ia akan jadi satu doa utk diri kite dan tanpa kite sedari
kita sendiri yang akan melalui peristiwa yang telah kite ucapkan, bisikkan dlm hati or sekadar kata2 gurauan..
semua tu pasti akan terjadi balik kat diri sendiri..


++++++++++++++++++++++++++
Oleh itu rakan2 sekalian..
jangan lah kite terlalu bersuka ria sgt..
ingatlah pd mereka yang susah..
Dan selalu2 lah ucapkan perkara2 yang baik2
kerana kata2 itu adalah doa utk diri kita sendiri..
renung2kan dan selamat beramal
..(^_^)..
+++++++++++++++++++++++++++



p/s: pesanan ini juga ditujukan khas utk diri sy =)..same2 la kite beringat..

No comments: